مخزن استیل مخزن استیل .

مخزن استیل

مخازن استیل

مخزن استیل

مخزن استیل مأخذ یا تانکری ساخته شده از نوع استیل من جمله ۳۰۰ یا استیل نگیر، ۳۱۶ یا ۳۱۶L , 304 و استیل ۴۰۰ می باشد که برای مراقبت و یا ترابری مواد مهم چه از لحاظ دارویی و غذایی و چه از لحاظ شیمیایی به کار گرفته می شود.این مخزن از مدل های متنوعی نظیر استوانه ای، مکعبی، کروی ، مخروطی و یا با توجه به تقاضای خریدار به شکل تلفیقی از این اقسام تولید می شوند.

مخزن استیل

نخستین عاملی که در طراحی و تولید این نوع مخزن دخیل می باشد مقدار گنجایش و فرم مخزن می باشد. گنجایش مخزن یا مأخذ با عنایت به نوع استفاده می تواند تعیین شود. با دقت به فرم هندسی مخزن می توان ضخامت، ارتفاع و فرم کف مخازن که تخت یا مخروطی باشد را تعیین نمود. برای اینکه بتوانید در برابر ترابری، دمای مخزن را محافظت کنید و یا اینکه احاله دما را بر روی مخزن استیل اعمال نمایید بهتر است از مخزن های دو جداره یا سه جداره استیل استفاده کنید. اگرچه این مخازن در مکان باشند که ضرورتاً در دسترس دما باشند می توان از مخزن دو جداره و مخزن استیل ۳ جداره استفاده نمود.

انواع مخزن استیل برای جابه‌جایی و محافظت عناصر گوناگون به کار گرفته می شود و در صناعت مختلف اعم غذایی ، دارویی و شیمیایی به کار گرفته می شود. از این مخازن در زمان هایی که بحث زنگ زدگی و بهداشتی مدنظر باشد با گنجایش های متعدد برای ترابری اقسام مواد پودری نظیر سیمان، آرد و مایعاتی چون شیر ، آب شرب ،اسید، مایعات نفتی و روغن استعمال می شود.

مخزن استیل سازآب

طراحی و ساخت مخزن استیل

ساخت مخازن استنلس استیل به شکل‌های افقی، عمودی، مخروطی و عایق انجام می‌شود. ظرفیت این مخازن متفاوت هستند و گاهی تا ۳۰۰ مترمکعب نیز می‌رسند. اولین مرحله در جهت ساخت بهینه‌ترین مخزن کسب اطلاعات دقیق در رابطه با حجم مورد نیاز، نوع سیال، کاربرد مخزن و فضای سایت پروژه می‌باشد. بر اساس نوع سیال و ماده نگهداری شده متخصصین تعیین می‌کنند که از کدام نوع استیل برای ساخت مخازن استفاده شود. به عنوان مثال در صنایع غذایی برای نگهداری سیالات بدون خورندگی از استیل ۳۰۴ استفاده می‌شود اما در صورتی که سیال نگهداری شده دارای خاصیت خورندگی و یا اسیدی باشد از استیل ۳۱۶ در ساخت مخازن استفاده می‌شود. در زمانی که هدف صرفاً نگهداری یک سیال می‌باشد از مخازن تک جداره، برای مواقعی که بحث پایداری دما اهمیت داشته باشد از مخازن دو جداره و برای مواردی که می‌خواهیم عملیات پخت و یا بخشی از فرآیندهای سرمایش و گرمایش را داخل تانک انجام دهیم از مخازن سه جداره کمک می‌گیریم. همچنین فضای سایت پروژه نیز در تعیین مشخصات هندسی مخازن ساخته شده اهمیت دارند. تعیین عمودی یا افقی بودن مخزن، تعیین ارتفاع مخزن، قطر و ... بر اساس اطلاعات کارفرما صورت می‌گیرد.

قیمت مخزن استیل

مخازن استیل تک جداره

این نوع مخازن استیل یکی از پر مصرف ترین مخازن می باشد. این محصول از گنجایش ۵۰۰ الی ۱۲۰۰۰۰لیتری قابل طرح ریزی و ساخت می باشند. یقیناً با ملاحظه به گنجایش و سایز مخزن استیل تک جداره قطر ورق به کار برده شده در آن ها متمایز می باشد.

این نوع مخزن برای محافظت از مواد غذایی، دارویی و مواد شیمیایی که PH آن ها به صورت خنثی می باشد مورد استفاده قرار می گیرد. این مخزن به دو صورت افقی و عمودی طرح ریزی و ساخته می شود. با ملاحظه به نوع مصارفی که دارند در قطر های گوناگونی ساخته می شوند مسلماً هر چقدر وزن متریال و قطر ورق های استیل استفاده شده در تولید مأخذ تک جداره بیشتر باشد ماندگاری مخزن و استقامت آن در مقابل زنگ زدگی و ضربه بیشتر خواهد بود.

مخزن استیل دو جداره و سه جداره

مخازن استیل دو جداره و سه جداره در اکثر کارخانه های تولید کننده صنعت دارویی، غذایی و قسمت های گوناگون کشاورزی و صنعتی به کار برده می شوند. این گونه مخازن برای مراقبت فراورده‌هایی که دمای پیرامون بر روی آن ها اثر می گذارد به کار برده می شوند به عنوان مثال مخازن چند جداره برای مراقبت و ترابری مایعات و پودرهایی که گرما و سرمای پیرامون روی آن ها اثر می گذارد و سبب فاسد شدن آن ها می شود نظیر فراورده‌های لبنی بسیار مطلوب است.

مخازن استیل ۲ جداره و مخزن استیل ۳ جداره وابسته به فرآورده ای که قرار است داخل آن محافظت یا ترابری شوند می توانند دارای میکسر یا بدون میکسر باشند. مواد اولیه و ورقی که در تولید این منابع به کار برده می شوند با مخزن تک جداره فرقی ندارد اما در تولید این مخزن دیواره درونی از طریق عایق های گرمایشی مطلوب پوشیده شده و دیواره بیرونی مخزن این عایق ها را پایدار نگه می دارد.

قیمت مخزن استیل

قیمت مخزن استیل یکی از اصلی‌ترین دغدغه خریدارن این محصول می‌باشد. در نگاه کلی قیمت مخازن استیل به ظرفیت و نوع استیل استفاده شده در بدنه آن بستگی دارد. همچنین به دلیل آن که ورق‌های استیل نسبت به فلزات قیمت بالاتری دارند قیمت مخازن ساخته شده با ورق‌های استیل نسبت به مخازن ساخته شده با سایر فلزها بیشتر می‌باشد. با توجه به اینکه اکثر سازندگان مخازن استیل ورق‌های استیل مورد نیاز خود را از بازار داخلی تهیه می‌کنند، هزینه واردات  ورق‌ها نیز به قیمت اصلی اضافه می‌شود که در نهایت منجر به بالا رفتن قیمت تمام شده مخازن می‌شود. گروه صنعتی سازآب اما در زمینهٔ واردات ورق استیل نیز فعال می‌باشد و ورق‌های مورد نیاز را به صورت مستقیم از بازار جهانی تأمین می‌کند و به این شکل هزینه کمتری برای ورق‌های استیل خود می‌پردازد که این موضوع باعث می‌شود در نهایت قیمت مخازن ساخته شده توسط این شرکت نسبت به سایر سازندگان مناسب‌تر باشد. از دیگر عواملی که روی قیمت مخزن استیل تأثیر دارد ظرفیت مخزن، ضخامت بدنه، عدسی‌ها، وجود تجهیزات جانبی مانند سایدگلاس، همزن، گیربکس، نردبان، آبنما، منهول و … می‌باشند.

 

برچسب: مخزن استیل، قیمت مخزن استیل،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 3
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ فروردین ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۴:۲۰ توسط:تیم فنی ساز آب موضوع: نظرات (0)

ارسال نظر توسط مدیر غیرفعال شده